Woopsii

Har inte bloggat på ett tag som ni märkt, men nu kör jag lite olika inlägg om hästarna och sådär.


Tisdag 17 Jan
Då red jag Timon, jag lade fokusen på traven. Han har problem med formen ganska ofta men det gick super, han gick i mestadels en fin form och jag red babacka så jag kom åt honom bättre då också. Sedan skulle jag bara för att pröva lägga ett galoppombyte på honom, gick förvånandsvärt bra! Han fick till ett fint och rent galoppombyte, dock har han svårt för vänstergalopp till högergalopp.

Men om man sumerar ridturen gick det förvånandsvärt bra, super lyckad ridtur!


Sedan igår (Onsdags) kunde jag inte rida då det var halt som attans, det hade fått fört sig att regna *SUCK*





Sedan idag gick det super! Jag red Valli på ridskolan, hon var verkligen jättetrevlig idag, väldigt lätt att jobba med. Hon gick förvånanvärt bra i både traven och skritten, vi jobbade mest på volterna genom att ställa och minska/öka volten. Hon fick bara ett liiitet hoppskutt för sig idag, eller ja vad man nu ska kalla det! ;)

Men galoppen gick helt okej dock kunde jag ha haft liiite mer krut i henne, hon orkar ju fortfarande inte bära upp sig helt efter hältan just nu. Näste vecka är det hoppning.
Jag fick även min assistentjacka idag! och på Torsdag får jag nog mitt skåp tror jag, lägger upp bild imorgon hur jackan ser ut *Dock inget märkvärdigt*
/Emelie

Kommentarer
Postat av: Stina

åå,guliga blider du läger in <3

2012-01-21 @ 21:06:30
URL: http://fotomagi.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0