Tävlingsresultat

Jag tänkte först be om ursäkt för min kassa uppdatering idag. Jag har varken haft tid eller lust att blogga, tyvärr. Imorgon tar jag nya tag och kan förhoppningsvis publicera något intressant och lärorikt.


I lördags klev jag upp klockan sex för att hinna förbereda allting. Drygt tjugo över åtta mötte vi upp Agnes och hennes mamma och sen åkte jag med henne till Iggesund. Efter en felkörning var vi framme, lite efter tio..

Dagens första lätt kördes tidigt, andra klassen ut. Jag hade bara Mollie med mig och jag hade inga större förväntningar. Och det gick ungefär som jag trodde, hela 7 fel lyckades vi få.
Jag trivs inte alls ihop med Mollie, jag för henne dåligt. Dessutom tycker Mollie att det är mycket roligare med medelsvår så allt var emot oss.
Oftast när inte Alva kan tävla brukar Mathilda (en jätteduktig tjej från klubben) tävla henne, men hon åkte inte till Iggesund. Det är hon som har tagit sista pinnen till medelsvår med Mollie och tävlade henne nu senast i medelklassen.

Efter det dröjde det en lång tid innan det var dags för nästa kanin för min del. Jag satt tid i miniklassen, 14 startande och över en timme tog det. Men det är väldigt roligt att se dom duktiga nybörjarna, speciellt dom med små lurviga kaniner.

Jag passade på att sitta tidtagare i andra svårklassen också eftersom Agnes dömde. Jag tycker det är ganska roligt att sitta och ta tid, det är inte så ansträngande och man får sitta ner.

Nästa kanin ut var då Tempe. Jag är ganska nöjd med han, även fast jag tycker det är lite surt med dom hinder han river. Oftast är det bara tönthinder som han defenitivt kan hoppa.
I grundomgången gick han på 3 fel, ett rättuppstående blandannat. Ganska lång tid, han trasslade in tassen vilket gjorde att det tog lite extra tid.
I finalen blev dett 2 fel, lite besviken faktiskt. Han rev raken (en variant, med korsade bommar), frågan är om han halkar eller inte, jag har lite svårt att avgöra det. Men han totalkrashade både det och nästa hinder som var ett kombinerat hinder. Inte så svårt men såg lite spännande ut. En fjärdeplats slutade han på (av tio startande.)

Sen var det dags för Mollie igen, jag försökte tagga till henne lite på framhoppningen, men det gick väl sisådär. Fem fel blev det för oss, varav vissa var förarmissar. Jag har väldigt svårt att kunna läsa av hennes signaler och veta när hon kommer att krypa genom hindet och när hon kommer att hoppa. Jag ska inte tacka ja nästa gång Alva ber mig tävla med Mollie iallafall.

En riktigt trevlig dag var det iallafall, jag fick pris för bästa funktionär ;-)


Mathilda och Mollie i Oktober.

/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0