Jag skäms över Sverige



Ingen har väl missat att Rolf-Göran Bengtsson van Jerringpriset igår, något han var väl förtjänt. Det som irriterar mig är att vuxna människor faktiskt kritiserar han och hela ridsporten öppet.
Hade det varit en simmare eller en skidåkare som vunnit hade det bara hörts jubelrop. Men trots att vi kommit så långt i vårat samhälle år 2012 så kan människor fortfarande inte acceptera att ridningen är en sport. Det är kränkande att det finns folk som ser ner på oss som rider. Vi håller på med en sport precis som alla andra och en ryttare förtjänar priset minst lika mycket som någon annan.

Det är något allvarligt fel i vårat samhälle när vi inte kan glädjas med en annan människa bara för att det är en ryttare.

 


/Emma

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: Jo, jag såg att han inte snuskade sig ett smack och det är jätte kul när dom iaf tänker på annat än "det" ;)

Tror att farten kommer när han blir säkrare i klassen? Han hoppar ju stort och luftigt så farten kommer förhoppningsvis snart! ;D



Har ju själv 2 riktigt sega kaniner så vet att man kan bli lite frustrerad ibland...

2012-01-17 @ 21:47:03
URL: http://svartkanin.blogg.se/
Postat av: matilda

håller helt klart med dig ._.

2012-01-17 @ 21:47:36
URL: http://skogsrusset.soclog.se
Postat av: Anonym

Förlåt att jag inte bloggat, verkligen... Har inget bloggaug just nu. Skolan och ridningen tar upp myclet tid ochdet kommer helt enkelt före bloggen, jag hoppas att ni förstår och jag gär allt för att få tillka bloggsuget igen!! Kram emelie ps. Kul att mågon håller lite koll på oss såg utkastet ;D

2012-01-17 @ 22:31:51
Postat av: Sofia

Det är bara att acceptera att folk inte kan förstå sig på ridningen. Och jag tycker det talar för sig självt. De som inte har häst, vet inte. Det är så det är. Så för mig får de säga vad de vill om ridning, men jag vet (som alla ni) att ridningen är tuff, men det är inget jag behöver bevisa för någon!

2012-01-18 @ 08:51:10
URL: http://ridskoleungen.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0