Gårdagens ritt

Tog mig en snabbis ut till Timon igår. Vi körde lite barbacka dressyr. Om jag ska vara helt ärlig gick det verkligen jättebra

Vi red lite på ängarna och hästen var allmänt överpigg, trippade på som bara den. Jag jobbade mestadels på volten och försökte ha honom högerställd så att han såsmåningsom kunde lyfta upp ryggen lite.

Efter att jag värmt upp honom lite i skritten började jag ställa lite mer krav på honom, det gick la sådär. Han slängde upp med huvudet och var allmänt trilsken. Dock efter en stund så krökte han på nacken och lyfte under bakbenen liiite granna.

I traven gick det ganska bra faktiskt, han gick okej i form men jag valde att inte jobba honom jättemycket i traven utan mestadels i skritten.

Galoppen valde jag att bara rulla på i hans tempo!

/Emelie

Kommentarer
Postat av: Emelie

händer?

2012-01-11 @ 20:23:08
URL: http://emeliesdaily.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0