Baloo

Jag saknar Baloo supermycket just nu så det passar bra att återpublicera det här inlägget.

Jag tänkte skriva lite om min förra medryttarhäst Baloo. Han är en b-ponny korsning mellan shettis och welsh. Han är 116cm i mankhöjd.

Det var sommaren 2009 som Camilla frågade mig om jag vill bli medryttare på en b-ponny och det var ju såklart jag ville det. Mamma och pappa ville inte det från början men tillslut fick jag åka och titta på han:) Jag kunde inte provrida för han hade fång just då men han var nästan helt frisk.

En bild från när jag tittade på han för första gången.

Sedan i slutet av september var han helt frisk så då fick jag komma och provrida. Han hade då inte blivit riden på några månader så han var pigg då^^

En bild från provridningen

Sedan blev det bestämmt att jag skulle börja rida han. Till och börja med red jag han bara 1 dag i veckan på lördagar.

Från dom allra första gångerna jag red han gick det bra men efter ett tag blev han mega lat och ville knappt trava, så tillslut började jag ha med mig ett spö, men jag behövde inte använda det utan han blev genast piggare och jag behövde inte ha spö jämmt heller tillslut. Det tog ett tag innan det gick med galoppen för första gången började ha tok bocka och tillsut ramlade jag av för han slutade aldrig bocka.

När jag ramlade av.

Sen tillsut när Emelie följde så testade jag med att få galopp på han igen och  vi lyckades få han i galopp några steg. Men sedan när det blev vinter och var var själv gick det lätt som en plätt att få han i galopp. Det blev ju väldigt mycket att han sprang in i galoppen för han orkade inte fatta galopp. Men det var en underbar känsla när jag kunde galoppera på han för första gången.

Bilder från vintern 2009 och 2010




Tillslut började jag hoppa lite med han, först ville han inte änns hoppa
det här mini hindret men på andra försöket kom vi över det

Fast det var ju såklart roligare och hoppa när jag sprang brevid^^

April 2010

april 2010


Sedan började jag hopp träna mer och mer, fast han var väldigt feg när man satt uppe på han men sprang man brevid hoppade han vad som helst^^ Fast ibaldn gick det riktit bra :)



Men inte ibland ^^

Den 13:onde maj tävlade jag Baloo i 40 cm clear round. Det gick super så vi gick felfritt och fick en rosett


2 bilder från tävlingen
Sedan den 20 juni gjorde vi en till start i 50 cm clear round, men då hade jag inte kunnat hoppa fram nånting så där blev det 2 stopp.

en bild från den tävlingen

Sedan när när sommaren 2010 kom  började jag bli för lång Baloo, fast inte för tung. Fast det ville jag inte tänka på då utan jag ville ju ha en rolig sommar med Baloo :)

Bilder från sommaren 2010

Även då kunde han vara tjurig^^ Fast då hade jag vant mig^^





I oktober bestämmde jag mig för att sluta eftersom då blev jag alldeles för lång.



Jag och Baloo lyckades hoppa 70 cm ( med mig på ryggen) Vi jobbade oss fram och lyckades tillsut göra en ordentlig galoppfattning, reglera farten i galoppen, göra bra öppna, bra skänkelvikning och bra framdelsvändning.

<3



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

SJUKT mysiga bilder och SJUKT söt ponni :o

2011-03-19 @ 19:02:02
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: emelie N

han är jättefin ju :)

2011-03-20 @ 00:55:32
URL: http://ezmiez.se
Postat av: Kattgalen Fotogalning. ;3

sv. Tack så mycket! c:

2012-01-07 @ 13:26:09
URL: http://bebiskatt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh tack!:D

2012-01-07 @ 13:39:37
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka grymt härliga busbilder på söt ponny!

2012-01-07 @ 15:39:34
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0