Andreas - igen!

Idag var jag i princip först i stallet och hade turen att få välja häst. Det blev efter en stunds övervägande (att välja häst är ett viktigt beslut ;) ) Ante som drog det längsta strået.
Trivs väldigt bra med han, så jag är glad att jag får möjligheten att rida han nästan varje lektion.

Dagens lektion gick bra. Vi jobbade med skänkelvikningar och öppna. Har svårt att få till skänkelvikningarna, men i det högra varvet gick det helt okej idag. I det vänstra var han ovillig att flytta på bakbenen.
Ofta när jag gör skänkelvikningar blir hästen för böjd i nacken. Försöker verkligen att jobba så att det felet inte ska smyga sin in.

Tycker att mina skänklar börjat glappa nu på sistonde. Speciellt i lättridningen följer dom med och far. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, eftersom jag inte vill klämma fast låren i sadeln heller. Men jag försöker att resa mig upp så lite som möjligt och ha ett stadigt tramp i stigbyglarna.

Jag misstänker att mitt ena ben är längre än mitt andra, vilket gör att jag lätt kommer snett i sadeln och faller inåt. Då blir hela min sits i obalans och skänklarna far bakåt. Ett bra tramp i stigbyglarna är också svårt i det läget.

/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0