Dödstrött efter ett hårt dressyrpass

Idag fick vi inte välja häst och jag blev tilldelad Blondie. En stor, lat, äldre häst. Men jag klagade bara lite och satt upp med gott mod!

Hela passet reds utan stigbyglar.
Vi började med skänkelvikningar, vilket gick urkasst. Blondie blev för böjd och gick bara iväg. Jag kände mig väldigt otillräcklig och dålig som ryttare.

Efter att ha gjort skänkelvikningar i båda skritt och trav med nämnt resultat så delade vi upp oss på två volter. Eftersom vi hade det lyxiga antalet på bara 6 elever med hästar så fick vi gott om plats att jobba på.

Våran ridlärare, Marika, pratade mycket om att ha en stadig hand där hästen ska kunna ha ett bra stöd. Hon pratade mycket om att hästen ska kunna bära upp sig och inte släppa formen, därför skulle vi klappa hästen på halsen med innerhanden. Om den gick ur formen jobbade den inte på riktigt utan böjde bara på nacken.

Jag drev och drev och drev. Usch, kommer ha sjukt ont i benen imorgon. Tyvärr lyckades jag inte få fram henne riktigt, men hon jobbade ganska bra på slutet ändå. Tyckte hon kändes väldigt stabil.


(Inte jag på bilden)

/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0