Hopp hopp och iväg!

Idag var det hoppning på ridskolan och jag hade Capten.

Inte min favorithäst, men idag var han ganska fin. Härlig galopp, ingen som bröt av bara för att man jobbade lite utan han kunde hålla ett jämt tempo (vilket inte alla kan, trots att jag driver.

Kändes som om jag hade en ganska härlig känsla idag, det var ju faktiskt första gången på väldigt länge som jag hoppade, så det kändes riktigt kul :D

Vi jobbade på volter i galoppen och hade lite olika övningar. En var att vi red på en volt i skritt och sedan fattade galopp när vi vände upp mot hindret som stod på volten. Rolig övning där man var tvungen att ha hästen framme och redo hela tiden, eftersom man var tvungen att fatta galoppen snabbt.

Skoj ridlektion!


Capten

/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0