Ridning x2

Red i onsdags på ridskolan och hade Andreas. Hoppning stod på schemat.

Först så fick vi göra en övning när vi vände upp vid C i trav och hoppade två lägre hinder (studs) och sen galopperade vi fram till ett nästa hinder som stod ca 10 m ifrån.

Vi gjorde samma övning flera gånger men la till fler hinder och hade också anridningen i galopp.
Han var himla fin faktiskt, taggad och tyckte det var kul.

Vi hoppade även ett hinder på en stor volt, det gick inte lika bra som på övningen innan men helt okej.

Red Tobbe igår också!

Vi tog ett litet pass i padocken, men jobbade inte speciellt allvarligt både pågrund av leran och för att jag inte orkade. Men det var alldeles för mörkt för att ta sig en skogstur, som det var tänkt från början. Mörkrädd som jag är beger jag mig väldigt ogärna ut i mörka skogen, inte ens tillsammans med en häst ;)



/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0