Duktig ryttare = Hästen gå i form?

En duktig ryttare anser många vara en ryttare som får hästen att gå i form på rätt sätt. Visserligen kan jag hålla med, men ridningen handlar inte bara om former och sånt shit.

Timon är en häst som är svår att jobba, han har sina dagar, dåiga dagar och bra dagar. Jag kan säga att jag har bara haft honom i form ett X antal gången, och jag är stolt över det. Under våran snart ett åriga tid tillsammans.

Han är svår att jobba, han är svår att få i form. Men även om jag inte kan få honom i forma alltid kan jag inte gå runt och säga att jag är en dålig ryttare. Jag kan få andra hästar att på OK i form, jag kan få stopp på skenande hästar. Jag kan sitta kvar på bockande hästar.

Bara för att jag inte får honom i form betyder det inte att jag är en dålig ryttare.

På min förra blogg fick jag en kommentar som löd " Du kan ju inte få honom i form, är du dålig eller? Hur länge har du ridit?!" Jag valde att inte svara på denna kommentaren, jag sög inte åt mig eftersom att jag vet att Timoin är en häst som är svår att få i form. Han är väldigt stel även om man jobbar med honom 4 eller 5 gånger i veckan.

Till och med hans föredetta ryttare hade svårt att få honom i form i slutet, hon är ändås en ruskigt bra ryttare. För tillfället rider hon in en unghäst som lätt går i form i skritten, men ändås är Timon svår för henne.

Nu hoppas jag att detta inlägget inte blev alltför långt men att ni orkat läsa det och förstå att alla bra ryttare inte får sina hästar i form eller liknande.

















/Eran Emelie

Kommentarer
Postat av: Ellen S

nämen vad gullig du är, så duktig är jag inte :) men du är jätteduktig som kämpar på med Tim, för han är ju som han är. Kanske borde du ta skarpa bettet igen på honom, ingen ide att traggla med ett bett som han inte svarar på xD

2011-10-14 @ 21:59:55
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0