Vilka är vi?



Jag heter Emma och föddes på våren 1998, samma år som hästen och filmstjärnan Popcorn Deelites föddes. Redan som liten var jag intresserad av hästar och började rida 7-8 år gammal. Nu rider jag på ridskola och har en medryttarhäst, Tobbe. Han rider jag två gånger i veckan och har gjort sedan i våras. Tobbe är en varmblodig travare som inte blivit riden allt för länge. Men det går framåt, just nu är galoppen i fokus.

Kaninerna kom in i mitt liv senare, julen 2009 fick vi beskedet om att vi skulle bli kaninägare. Juni 2010 anlände Bella och Mollie, och Tempe flyttade in 2011.
Kaninhoppningens debut skedde i Augusti förra året och sedan dess har jag varit fast.
Förutom kaninerna och hästarna så fotar jag gärna då och då och är med kompisar.

 

Jag heter Emelie.



Jag föddes vintern 1999. Som liten älskade jag djur och hästar framförallt. Jag hade ingen i min familj som gillade hästar (Och har fortfarande inte det)  men jag fick ändås börja på ridskola. Innan ridskolan red jag och min storasyster på barnridning, detta började jag med när jag var runt 6 år gammal om jag inte minns fel. Nu har jag ridit i snart 6 år och har två underbara medryttarhästar, Timon och Agai.

Kaninerna kom när jag var runt 6 år gammal in i mitt liv. Min första kanin hette Gumman, hon var kullsyskon till Ludde. Tanken var att hon skulle vara en kille med ikke sanikke hon var en tjej, Gumman skulle hon inte heller heta, vad hon skulle heta minns jag inte. Men jag kallade henne för Gumman så det blev namnet. Olyckligtvis levde hon bara i en dag, antagligen utav ett medfött hjärtfel. Jag och min kompis hade henne ute och hon fick "hicka" vi satte in henne i buren och ropade på mamma, har ganska svagt minne utav stunden men jag vet att när hon föll ihop så försökte jag lyfta upp henne igen... Efter en vecka utav sorg kom den lilla besten Ludde till vårat hem. Han var en liten krabat som snabbt blev en monsterkanin, detta var vårat fel eftersom att vi inte var super sociala till honom. Men vi var som 6 och 10 år. Jag och min syster delade på honom. Han lämnade tyvärr oss den 30:onde Januari i år. Efter ett långt tjat på mamma och pappa kom Oddan och Frallan hem till mig!

På fritiden tränar jag kaninerna och rider. Jag fotar även en hel del! Jag rider 3-4 ggr i veckan och tävlar en del! Nu hoppas jag att ni har fått en inblick på hur mitt liv ser ut!

 
Jag och min medryttarhäst Baron

Jag heter Sara och är född 1997. Jag började rida när jag var 8år. När jag var 12 år fick jag ett erbjudande att rida en b-ponny så då fick jag min första medryttarhäst. Men jag växte tillsist ur han så vintern 2010 så började jag rida hos en tjej som heter Emmy någon gång ibörjan av 2011 började jag även rida en d-ponny som heter Athena. Men hon blev tyvärr halt under en väldigt lång tid så då har jag precis börjat rida en c-ponny i samma stall.

Förra året fick jag även en kanin som heter Teddy.

Jag gillar även att fota och det gör jag med min systemkamera Olympus E-500 som jag fick julen 2009.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tävlar för Stockholms Kaninhoppare och har gjort det sedan 2006 :)

2011-11-30 @ 13:32:51
URL: http://mrjs.myshowrrom.se
Postat av: M

Fin blogg :) hur e läget idag :)?

2011-12-01 @ 10:16:01

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0