Konditionen

Kondition.

Vad tänker du på då? En häst som är snabb och uthållig på banan? Eller kanske en häst som inte är fullt lika snabb på en bana men ute i skogen?

Jag tänker mig en häst som kan prestera i alla lägen, en häst som kan ta hårdare intervaller eller klättringspass. Timon är inte en sån häst.

Fick ett superbra tips utav Linn vars blogg jag läser, hon tipsade om galoppprogrammet. Där skrittar man fram under en längre tid och sedan kör man galopp 3 min skritt 2 min, galopp 3 min skritt 2 min osv. Detta är någon jag kommer att köra med ungefär 2ggr i månaden med Timon.

Hans kondition måste ökas, mycket.



/Eran Emelie

Kommentarer
Postat av: Josefine

Är det en basjkirhäst? Jag känner igen honom as mycket!! Tror att jag fått testa ridit den där hästen för några år sedan,om det är den som jag tänker på såklart!han heter ju samma sak och är otroligt lik!hehe:D

2011-11-17 @ 19:54:32

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0