Hopplektion över sockerbitar

Precis kommit hem efter ridlektion i stallet samt tårtmumsande. Våran (förövrigt supermysiga!) grupp kör på att alla som ramlar av bjuder på tårta.

Jag hade Andreas idag, har blivit han några gånger nu. Hoppning och vi började med att hoppa över sockerbitar! Helt enkelt för att vi skulle träna på bra anridningar och att komma rakt på hindret.

Efter det körde vi lite galoppbommar, pigg och glad häst. Sedan var det dags för en liten minibana. Vi började med sockerbitarna (som var fem sockerbitar som stod bredvid varandra), och sedan galopp och hopp över ett litet kryss. Sen vänster galopp och över räcket.

Första gången gick det lite väl fort och jag småslarvade med vägarna. Med hjälp av massa skänkel hann jag dock komma rakt trots en dålig väg. Annars ganska nöjd. Men det gick bättre andra gången då jag tog det lugnare och red ut vägarna bättre.

Nu var det dags för sockerbitskampen!

Vi började med dom fem sockerbitarna bredvid varandra, vilket alla hästar vant skuttade över. Sedan försvann sockerbit efter sockerbit. Kan stolt medge att alla klarade en sockerbit, inte det enklaste det ;-)

Det kan jag faktiskt rekommendera att testa, det är riktigt kul och svårt. Dessutom superbra träning då du verkligen måste komma rakt på sockerbiten och se till att inte hästen smiter på sidan. Det var en del hästar som gjorde det, ska medges.

Bjuder på några filmer från när Sara filmade i början av året, då jag också hade Ante. Ser lite kyligt ut med t-shirt, men jag har alltid varit dålig på att klä mej.








Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0