Variation var det ja..

Kom försent till stallet idag, men Emelie hade haft problem med dörren tur nog (för mig ^^).

Vi bestämde oss för att rida western, men sket i westernsadlarna utan körde på vanligt. Dom var inte märkta så vi visste inte vem som var vems. Men westernträns vart det iallafall.

Det gick inte så bra för oss att rida western. Himla långa tyglar, och jag var himla rädd att han skulle trassla in sig i dom. Sen har vi typ aldrig ridit western, så vi bytte till vanliga träns ganska snabbt. Herregud, hästen stannade ju inte ens, inte så lätt med meterlånga tyglar.

Vi bytte alltså träns och jag jobbade framförallt på volter. Han lutar sig väldigt på min innerskänkel, men hästen är lite skänkeldöv så det var tydligen galopp på fyrkantsspåret när jag använde ytterskänkeln.. Fick till det rätt hyfsat i ena varvet iallafall, även om han blev väldigt pigg.

Men i galoppen så bröt han av hela tiden. Jag drev som satan och hade dessutom sporrar (inget spö, hade varit bra..) men inte hjälpte det speciellt. Suck..

Så han har varvat lite, pigg som en piggelin och lat som en .. snigel :)


Sara rider på killen.


Kommentarer
Postat av: Ellen

det finns lappar alldeles på vägen bredvid dörren där man kommer in som visar vems westernsadel som hänger på vilken krok, och annars är det inte så viktigt vilken sadel man har när det gäller de sadlarna :P och de trasslar inte in sig i tyglarna heller ;)

2011-05-06 @ 22:43:03
URL: http://lnsjogren.blogg.se/
Postat av: Ellen

och anledningen till att man har långa tyglar är ju att man inte ska ha kontakt med munnen så länge hästen är lydig, man använder sitsen för att stanna :)

2011-05-06 @ 22:44:18
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0