Vad jag borde ha sagt

''Jag rider bara för att rida'' sa en tjej idag i stallet. Sen frågade hon om det var någon som kunde något om hästar. Hon behövde hjälp med remontnosgrimman, hon visste inte hur den skulle sitta.

Om man bara rider för att rida, varför rider man då? Själva ridningen är en sån liten del av helheten. Det är allt annat också, jag förstår inte hur hon menade.
Jag rider absolut inte bara för att rida. Jag rider för att jag älskar hästar och vill tillbringa tid med dom. Sen älskar jag att rida, men om mina föräldrar kunde köpa en minishettis till mig (och ingen annan häst) då skulle jag ha köpt en. För det finns så mycket annat än att rida. Så mycket.





Kommentarer
Postat av: Emelie

Gillas :D

2011-05-04 @ 19:55:27
URL: http://fotoryttarnas.blogg.se/
Postat av: Emma, Sara & Emelie

Det får vi se ^^

2011-05-04 @ 20:00:24
URL: http://fotoryttarnas.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0