Vad är det för tokkanin man köpt?

Som ni läste i Saras inlägg har jag varit ute och seltränat Tempe en stund. Satte på han sele i lekstugan, gick lika bra som förra gången (:D) och sen fick han skutta runt på golvet en stund i väntan på att regnet skulle avta.

Han tyckte det var superroligt att gå ut, blev inte störd av varken mig eller kopplet utan skuttade på och käkade lite gräs emellanåt. Han har verkligen otroligt söt stil när han skuttar fram, jättestora skutt :) Tog sig något skutt över häcken också, stoora språng.

Jag följde bara efter han idag och använde inte kopplet. Lyfte han om jag behövde ändra riktning på han, men till 99% fick han själv bestämma riktning. Jag tänker vänta några dagar till innan jag börjar använda kopplet och lära han att förstå signaler.


Lika tokig som alltid.

Sara kommer eventuellt och fotar han på lördag, då är det tänkt att jag ska löshoppa han lite :) På söndag så är det en kortare tävling i Härnösand, om jag ska dit följer han nog med. Bra med miljöträning och selpromenader.


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0