Ridningen igår

Hej, jag orakde inte blogga igår, jag orkade inte änns gå in på datorn för jag var supertrött.

Men igår red jag på ridskolan och jag hade Ante. Vi red ut en liten sväng från början och sedan red vi nere på nya ridbanan (haha egentligen undrar jag varför den heter det fortfarande för den är inte ny längre xD) Då red vi på en volt, han var stel i höger varvet och ville gärna falla inåt och jag red förförsta gången i mina tretorn så den skvade lite och därför var jag lite stel jag med^^ Men när vi ridit i vänster varv blev han bättre, även i höger. Men galoppen gick så hilma bra igår:D. Jag tog inte förgivet att han skulle bli stark utan jag fortsatte att slappna av och vara supermjuk i handen ( jag brukar inte direkt vara hård, men kan bli lite spänd i den på starka hästar) och han var superfin i galoppen, i båda varven också. Sedan skulel vi köra förvänd galopp på en volt, det var svårt från början men jag lyckades först av alla:P och jag fick bryta av till slut eftersom jag kunde ha den så länge och när han bröt av eftersom dom andra travade ganska ofta så fick jag till den igen hela tiden. Men ganska snart lyckades dom andra också:D Men på slutet var han så hilma fin i traven.

//Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0