Provridningen

Det verkade som om provridningen var det mest intressanta, så jag slänger upp ett inlägg om det :-) Men bilder kommer ikväll.

Efter lite strul med att komma fram till stallet (som låg underbart nära!) så mötte vi Tobbe, hans ägare och hennes kompis + häst i en padock med sjukt fin utsikt. Hälsade på en jättesnäll häst som var übermysig. Aww <3

Eftersom hans ryttare var lika kort som jag så behövde jag inte ändra stigbyglarna, även fast jag efter en stunds ridning gärna längt dom ettt par hål. Han krävde kontakt med munnen hela tiden, annars blev han lite osäker och ville iväg.
Traven kändes bra, pigg men inte stark. Han jobbade jättefint och lyssnade bra på skänklarna och tygeltagen. Hände i ena varvet att han lutade sig en aning på innerskänkeln, dock.

Galoppen var lite svårfattad, men jag fick galopp iallafall.

Himla nöjd, och nu väntar jag på svar från henne. Det var fler som skulle provrida men hon hör av sig till helgen :)


Besök Emelie, som vann våran tävling och bloggar om ett 28-årigt gotlandsruss!


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0