Helt ändrat syn...

Här sitter jag och tänker på att detta har ändrat min syn på hästar, dessa underbara djur behöver en vän. De är inte maskiner som går och går och går... De är våra vänner, en vän för livet som aldrig skulle svika en. Varför då hoppa meterhöga hinder eller tvinga dem att gå i piaff, hur kul skulle det vara? Tänk er själva att inte ha någon kontroll alls utan få göra en massa rörelser, vilket liv?

Jag har ändrat min syn på hästarnas liv, hellre ha en kompis att tro på fullt ut, att ha ett band mellan häst och ryttare, att verkligen förstå hästen... Min dröm med Timon är att kunna gallopera över en äng utan träns eller sadel, att kunna ha ett så starkt band mellan varandra att han förstår mig och att jag förstår honom, jag vill vara hans bästavän. En vän som han vill träffa, en vän som han pringer till i hageb, en vän som han vet att han kan lite på fullt ut. Det är detta jag kommer att sträva efter, att Timon ska förstå mig utantill och att jag ska förstå honom utantill...



Kommentarer
Postat av: Ellen

mm tyvärr kommer jag det :( eller visst kommer jag rida honom ibland, men Siba kommer få den tid jag ägnat åt honom. Det känns så himla trist, jag känner honom utan och innan och älskar honom sjukt mycket, och just därför måste jag låta honom gå. Han förtjänar mer tid än jag kan ge honom<3 du kan säkert få någon dag till med honom, men för att han ska få gå så mycket som möjligt kommer vi troligtvis hitta en till medryttare med:)

2011-05-27 @ 19:08:47
URL: http://lnsjogren.blogg.se/
Postat av: Lisa

Heeej :D Vet att du gjort en del för mig, men jag undrar om du kan fixa bakrunden, menyerna och färgerna på min blogg? :D så den blir färdig liksom, skulle vara as bra :D fö då kan jag blogga liksom...såre blir kul när jag kollar på min blogg typ :P hehe men liksom med färger och att det passar in..ja som det är på eran blogg med färger o.s.v fast med helt olika former liksom ?? :D asså om du kan fixa menyerna och bakrunderna o.s.v inget märkvärdigt enligt mej, men det betyder otroligt mkt :D

// Lisa

2011-05-27 @ 21:12:40
URL: http://ponnybock.blogg.se/
Postat av: Ellen

Mm det tog typ en halvtimme för mig innan jag lyckades skriva "vi borde skaffa en till medryttare till timon", hehe. Men jaa, jag kommer att rida honom ibland, iallafall mycket under sommaren! Du kan ta honom precis vilken dag som helst, jag kommer att vara i stallet varje dag när jag är hemma och då tar jag helt enkelt honom när inte du ska ha honom eller efter/före du har ridit, och om det krockar rider jag Siba, Agai eller Aetii. Så måste vi båda sköta om eksemen hans! :O

2011-05-27 @ 22:27:15
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0