Utelåst?

Utelåst, det brukar jag bli ganska ofta, eller rättare sagt väldigt ofta. Men så att  ni förstår mig nu måste ja nog först förklara vad jag menar med utelåst:

Jag promenerar glatt hem från skolan, oftast med Malin och Emilia. Tar posten ur brevlådan och konstaterar att ingen har ägnat någon tid åt att skriva ett brev till mig. (För hur roligt är det inte att få brev?) Inte en tidning heller. Sen ska man ta fram den nyckel som gör att man kommer in i huset, och vart den är? Oftast på anda sidan ytterdörren.
Nästa steg i processen är att ringa Alva, som ska skynda sig hem. Runt en halvtimme senare brukar hon vara hemma.
Och vad roar man sig med?
Man släpper ut sina två långöron och låter dom rejsa av sig. Skoj skoj säger kaninerna.

Sen städar man buren, fixar fint ute och gör lite nyttiga saker som man aldrig orkar göra annars (jo, städa buren, men inte runt om.)

Så då är frågan, är det bra eller dåligt att låsa sig ute?
Klura lite på detta, så vill jag se genomtänkta och smarta kommentarer när jag kommit hem.
Den bästa får en länk.


Är  det alldeles för kallt kan man ju gömma sig i Lekstugan/kaninboden.

//Emma.


Kommentarer
Postat av: fotografOliviaOlsson

De är ganska osmart.

2011-03-15 @ 15:05:55
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag tycker att det både är osmart och smart, det är osmart om det är väldigt kallt ute. man vill ju inte frysa ihjäl ;) men det är bra för då får man ju, precis som du säger, saker och ting gjorda

2011-03-15 @ 21:54:30

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0