Ridning

Hejsan.

Idag hade vi dressyr på ridskolan. När jag kom dit och skulle kolla vilken häst jag hade så fick man önska, Virre och Candie var redan uppskriven på 2 stycken. Jag står och funderar på vilken häst jag tänkte ta och jag tänkte först ta Sabina men sen kom jag på att jag vill rida Lukas för jag har aldrig ridit han.

Ja sen när jag hoppat upp måste jag byta häst, och inte till vilken som helst utan KAPTEN, och han har jag inte bra minnen med.... sist jag red han kunde jag inte göra något annant än att hålla i mig och sitta kvar typ, eftersom han vägrade att göra nånting utan bockade och stegrade hela tiden, jag satt ju kvar men det va ju inte så roligt. Ja man kan ju säga att mitt glada humör försvann där, så jag var inte alls sugen på att rida längre. Jag hade ju sett fram imot hästbyte eftersom jag bara ridit Nora jättelänge.

Vi började iallafall och köra en övning när vi skulle göra en volt och sedan flytta skänkelvikning till mitten och sedan räta ut något steg och sedan flytta skänkelvikning ut på spåret och sedan göra en volt där. Sedan körde vi det i trav fast utan skänkelvikning och efter ett tag tog vi in skänkelvikning igen. Vi flyttade även skänkelvikning en hel diagonal. Sen körde vi 3 serpentinbogar i trav och sedan i galopp, och vi skulle behålla den förvända galoppen på ena bågen och det var svårt.

Ridpaset gick ju bra, han jobbade fint ibland det var roliga övningar, ridläraren sa mer till mig än vad hon brukar... Men det kändes ändå inget roligt :(

Aja, imorgon ska jag iallafall rida med Emmy och det ska bli roligt iallafall :)


Kapten



//Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0