Opsan!

Sa jag när mina reaktioner var lite för snabba.
-Slå till henne med spöt! skriker Catta, som är min ridlärare.
Smartaste Emma slår förstås till henne på baken, vilket resulterar i något bocksprång. Vad förvånad jag blev!
Men sen arbetade allt i kroppen ihop och klatch bakom skänkeln blev det. Vem sa att Sabina inte hade fart?

Vi hade sidvärtsrörelser på schemat, vilket ledde till stor mittvolt med skänkelvikning från mitten av volten på ena sidan till väggen och sedan trav. Sabina var jätteduktig, och är nöjd med passet. Hon jobbade superfint på slutet. Men undrar samma sak som Catta: Varför går det alltid bäst när man ska sluta?
Men det är nog för att man har börjat arbeta tillsammans och vet hur hästen är, och sen börjar hästen bli trött ;)

Fast en sak var lite dryg, vi skullle galoppera på två mittvolter, och på min volt är det jag och en tjej till som galopperar. Visst, alla hästar kan bryta av. Men vissa försöker ju inte ens! Man blir lite smått irriterad, och dessutom otroligt trött i benen av galoppen.

Dagens plus var iallafall att Maja tog med sin häst (som kom förra veckan) och red under lektionen. 

En supersöt fux som verkade urhärlig att rida.


Jag har inga bilder på när jag rider, shiitt :o
Det är Emilia som rider Frans på bilden.

Sabina.
(Om det är Merlin, vilket det kan vara, kan gärna Sara byta :p)
//Emma

Kommentarer
Postat av: Elvira

SV:Tack så mycket,detsamma :)

2011-03-16 @ 20:29:23
URL: http://jikassammy.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0