Lukas!

Hej. Idag hade jag Lukas på ridningen :D. Det var första gången som jag hade han. Vi började med att göra massa 10 meters volter, varanan inåtställd och varannan utåtställ. Sedan gjorde vi det i trav. Efter ett tag gick vi in på 3 stora volter. Då gjorde vi galopp från skritt och galopp till skritt. Vi körde även skänkelviking i skritt över diagonalen en gång.  Sedan gjorde vi en magövning, fast jag gör nog fel eftersom det blir jättejobbigt för mina ben, men man ska luta sig jättemycket bakåt och lyfta uppbena så att dom inte nuddar sadeln. Ja och sedan gjorde vi massa kaptensväningar i båda vavrven. Sedan körde vi galopp på fyrkant spåret och travade sedan av dom. Till sist körde vi 3 kaptensväningar och den som blev klar först "van" jag tror att jag vann^^. Sedan red vi damsadeln och fick glida av hästarna.

Det är måste jag bli bättre på: Jag måste vinkla om handen då jag gärna lägger den när Johanna inte påpeka det. Jag måste även komma ihåg att hela tiden hålla om med inner benet och inte bli "lat" och bara hålla om halft med det. Sedan måste jag få bättrekontakt på yttertygeln så att jag inte bara håller om med innertygeln, för när jag väl har bättre stöd på yttertygeln går det mycket bättre.

Det här var bra: Han lyssnade väldigt mycket på mina vikthjälper och jag fick till bra galoppfattningar och bra avsaktningar till skritt. Han gick jättefint så fort jag verkligen jobbade med innerskänkeln. Han var frame för skänkeln och samlade sig bra när jag ville det.

Idag gick det faktist riktit bra och Lukas var verkligen en häst som jag gillar att rida. Synd att han är så liten bara =P

Emelie och Lukas


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0