Hoppning med Lukas<3

Hej, idag hade vi hoppning på ridningen och det gick skjukt bra.

Vi värmde uppfritt så tänker inte skriva nått speciellt om den. Men vi började med att komma i trav mot en lågt hinder och sedan efter hindret så skulle man kolla vilken galopp man hade och skriva det och göra en volt åt vänster om man hade vänster galopp och höger om man hade höger galopp och sedan var man tvungen att räta upp dom och hoppa ett till hinder, det gjorde vi 2 gånger. Sedan tog vi bort volterna och fortsatte bara rakt fram till nästa hinder som hon då satt upp till en oxer. Det gjorde man 2 gånger var fast sista gången höjde hon till mig och Frida :D. Han gjorde ett jättesprång på sista, hehe.

Det här var bra: Han var pigg i början men blev väldigt mjuk i mun och jag kunde reglera farten väldigt bra på han i alla gångarter. Han höll ett jämt tempo även fast det var en lång rak sträcka fram till nästa hinder.

Det här måste jag tänka på: Att inte bli tungt sittande i sadeln innan hindret som jag har vana och göra speciellt på små hästar. Annars var det inte så mycket mer, fast finns ju alltid massor av saker man gör fel xD. Men det var "huvud saken" idag.

Han var superrolig att hoppa:D


Emelie och Lukas Foto: jag ©

// Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0