Bortskänkes!

Jag tycker att det är fel att skänka bort sitt djur. Helt klart.
Vilket värde har ett djur för dig om du ger bort det? Ett djur utan något som helst värde har större chans för att bli ex. ormmat (Nu beror det förstås på vilket djur vi talar om) eftersom den inte kostat ett öre!
Oavsett vilken djurart ska man inte skänka bort sitt djur, det förlorar sitt värde. Om man ska ha ett djur ska man kunna betala för det, och inköpssumman är en del av det. Om man inte ens vill betala den summan, kommer man då att ha råd att ta hand om djuret?

Det här är mina åsikter om det här, men det intressanta är ju:

Vad tänker ni om ni ser en annons där någon skänker bort sitt djur?

Däremot är det självklart annorlunda om man känner personen. Då ser jag inget fel i det.


Bild Sommaren 09.

//Emma


Kommentarer
Postat av: sophie

aha, okej, vem tror du vinner nudå? :)

2011-03-25 @ 22:28:47
URL: http://sophhhiesmode.blogg.se/
Postat av: fanni

jag fick min kanin. Men det var av en "granne" typ som min pappa kände. Hon har uppfödning av kaniner, och hon sa att hon ville inte ha betalt, men vi gav henne en tårta endå!:D

2011-05-08 @ 10:48:09
URL: http://mankam.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0