Tempes mapp

Nu ska ni få ta er en tjuvkik i en mapp som inte alla har tillträde till. Mappen där jag förvarar viktiga papper om min lilla Tempe.


På första sidan står det allmän fakta om han, ras, färg, föräldrar och syskon. Uppfödare, födelsedatum och ägare.
(OBS! Hans pappa heter Diamonds CH Nyfikens av Onyx, jag har skrivit fel.)


Här finner du köpeavtalet. Här står hans genkod längst upp, och längre ner står garantier och saker om honom. Blandannat att han måste tävla under hans namn och att jag ska kontakta uppfödaren vid dödsfall.


Här står det info om kullen han föddes i. Vad hans syskon heter och lite mer info om hans föräldrar.


Och här har vi härstamningsbeviset (H-bevis) som sträcker sig långt bak. Jag har för dom intresserade skrivit ner det.

''Härstammningsbevis
U: Friscos Lilla Solstrålen-Viltgråbrokad
E: Diamonds Ch Nyfiken av Onyx-Madagaskar

UU: Bergas Vinterkyss-Blå Viltzobelbrokad
UE: Silverados Against the Sun-Madagaskar
EU: Diamonds Touch of Love-Brunzobel siames
EE: Onyx S Ch Mango Light-Madagaskar

UUU: Gt Ch Miracle sun av Regnbågen-Madagaskar
UUE: Nonstops Gt Ch Cafe Aú Lait-Viltgråbrokad
UEU: Norrgårdens Erna-Beige
UEE:Tassens Zell Dinct-Svart
EUU: (Nordanvindens) Abra Ca Dabra av Maximum-Viltgulbrokad
EUE: Heivras S Ch Legendary Smoke-Viltsiames
EEU: Onyx Hope Light-Madagaskarbrokad
EEE: Black Dream Kurre- Färg?

UUUU: Regnbågens Ch Mircle Hope-Brunzobel
UUUE: Goldbear-Blå
UUEUE: Nonstops Highness-Chinchilla
UUEE: E Nuffes S Ch Lord of the Ring-Svartmanteltecknad
UEEU: Bengtbols S Ch Furia-Svart
UEEE: Gd Ch King of Magic-Madagaskar
EUUU: Skarabys Foxlove Fever-Viltsiames

Om det finns någon som är intresserad av att läsa mer om hans släkt så hojta till, det finns massvis kvar!

Lite ordförklaringar:
U= Mamma
E=Pappa
UE=Mammas pappa
UU= Pappas pappa
osv osv..

Ch= När kaninen tävlar på elitnivå tävlas det om cert istället för pinnar. Efter ett visst antal cert blir din kanin champion, och sen kan den ''uppgraderas'', t.ex Gd Ch.

Vad en genkod är, det kommer jag till en annan gång.

Men somsagt, om ni inte förstår så vill jag gärna hjälpa er.


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0