Ridturerna idag

Ridtur 1:

Vi red ut barbacka med sikte mot sjön, men vi tog oss inte riktigt dit :p
Men vi skrittade på iallafall och pratade en massa, hästarna uppskattade nog promenaden. Vi red en kortis på en äng också, men sen vände vi hemåt. 
Aeitii var lite jobbig när vi red på ängen och stack en gång med mig.. Det kändes lite obehagligt.
 
Ridtur 2:

Eftersom vi bara skrittade så red vi igen, och den här gången bar det av till motsatt hål och upp på änglandet. Hästarna tyckte det var superroligt, och det tyckte vi också. Aeitii var jättepigg men kontrollerbar. Vi skuttade över ett dike också, vilket hästarna tyckte var riktigt roligt.  Emelie var väldigt nära att ramla av, men nee. Hon satt kvar på hästryggen. (Emelie har aldrig ramlat av.)
Jag red utan byxor med sadel här och det var en mindre behaglig upplevelse. Usch.

Ridtur 3:

Sen var det dags att rida på Tobbe, så efter middagen åkte jag till han. Mötte hans ägare i stallet som visade mig runt, fick träffa supersöta valpar också (a).
Vi red ut i skogen och han kändes pigg och glad. Jag red lite dressyr på en äng också där galoppen funkade mycket bättre än förra gången jag red han. Eftersom han inte blivit riden så länge har han lite problem med den.
Det var jätteroligt att rida han och det finns verkligen sjukt många ridstigar där! Ska bli spännande att utforska dom..


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0