Packa, packa och packa lite mer

Håller på att packa just nu inför morgondagen, det är mycket man ska ha med sig. Jag har hittat en packlista jag brukar använda när jag ska tävla, som jag ska dela med mig av till er.

''Packlista

Det är inte alltid så lätt att komma ihåg vad man ska ha med sig på tävling, och en del saker är ju ett MÅSYE. Kanske denna listan kan hjälpa dig!

 

Fet stil - nödvändiga saker

 

Packa ner kvällen innan

  • Tävlingsbok
  • Sele & koppel
  • Pengar till startavgift
  • Mat/godis till kaninerna
  • Vatten
  • Kamera
  • Filt/campingstol för dig att sitta på
  • Extra tidningar, burmattor om kaninen kissar i transporten, så den slipper sitta fuktigt.

 

Vid fint väder kan det vara bra att ha med

  • Solkräm
  • Keps/solglasögon
  • Extra vatten
  • Isflaskor till kaninerna (lägg petflaskor med vatten i frysen kvällen innan, lägg sedan in isflaskorna i kaninernas burar en varm sommardag, det uppskattas!
  • Skydd mot solen (till kaninerna, ex. Litet strandtält, filt, presening - vad som, bara det ger skugga)ompostgaller - många gör hagar av dessa till kaninerna så de slipper sitta i transportburen hela dagen. Fyra galler blir en lagom liten hage. OBS! Kolla med klubben först om det är ok att ha kompostgaller, det är inte tillåtet på alla tävlingar.

 

Vid dåligt väder, regn, blåst, kyla

  • Varma kläder!
  • Extra strumpor
  • Regnkläder
  • Paraply
  • Presening - eller något att skydda transportburarna från regnet, särskilt om din kanin sitter i en sk. "open bur".
  • Bra skor

 

Packa ner på tävlingsdagens morgon

  • Fika - och annan mat som måste förvaras kallt
  • Kaninerna =p''

Källa.


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0