Krokträning & springturer

Var dags att uppdatera här, så ni får veta lite om hur han utvecklas min lillgrabb :)


Idag tog jag ut han i sele. Först strosade vi bara runt och sprang en massa, hehe. Men sen så fick han ta sig igenom min bana gjord av bommar på marken. Helt enkelt tänkt för att lära han att svänga. ¨

Det gick sisådär. Han tyckte det var lite onödigt att springa dit jag ville, men igenom kom han. Och dom två sista bommarna som var raksträcka, där satte han på raketfart och störtade i ''mål''. Väl där blev han belönad och fick vila en stund.

Han hade något tok för sig, och gjorde glädjeskutt på snedden.. En annan hobby han har är att dra in vattenflaskhållaren i buren så vattenflaskan ramlar ner. Så idag har jag letat vattenflaskhållare många gånger. Suck.

Senast han hoppade var med Emilia förra veckan. Blev stolt att han hoppade så bra trots att hon är en orutinerad förare. Han klarade enkelt lätthindren och hade bra fart. Men inom dom närmsta dagarna är det dags för hoppning igen för killen. Bella hänger säkerligen på hon också.


Hjälp vad liten han varit :p

//Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0