Katt på rymmen!

Hm..

I helgen var det en tjej här och frågade om vi sett en katt, och jag sa att jag skulle kika efter den.

Så ser man en kisse som stämmer precis med beskrivningen, så när den sitter kvar på vägen hem (vi har badat) så tar man katten med sig hem. Katten var inte alltför glad och rymde en gång, men vi fångade den. Väl hemma så satte vi den ljusa surisen i en transportbur och stängde in oss i förådet. Vi visste att den hade ett halsband så vi skulle ringa ägaren. Men precis när den har gått ut så kommer mamma och öppnar dörren och vips! Ingen katt..

Efter en stunds jakt över tomter så får vi tag på den nu riktigt arga katten och kan stoppa den i buren för att ringa ägaren.

Tror ni att vi hittat rätt katt?

Nepp, den här katten var då inte bortsprungen. Några springturer har jag fått mig idag illafall och lite fler rivmärken. Men ingen hittelön ;-)



Flora liknade Skorpan faktist, fast klart att våran kisse är mycket snyggare ;)

//Emma


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0