Hoppning och roliga nyheter!

På lördag sker med största trolighet Tempes debut. Det är ÅKH som arrangerar, så om tävlingen blir av så kommer vi.

Jag är spänd och nervös inför hans debut, men hoppas och tror att det kommer gå bra för han. Det jag funderar mest över är hans reaktioner på tävlingsplatsen, eftersom han aldrig tävlat förut. Men för att försöka undvika en rädd kanin på banan så ska jag gå med han innan han startar, och ta med galler så han får bekanta sig med platsen. Sen hur hoppningen kommer gå, det visar sig. Ikväll ska jag försöka göra stora kombinationer iallafall, för det kommer dyka upp.

För Bellas del så hoppas jag att hon får lite fart under baktassarna :)


Tempes syrra, Snöflingans Magnum Mayan Mystica har tävlat i helgen. 0+0 och en 4:e plats i Krok Lätt, samt en 2:a plats i Myggacupen. Riktigt roligt! Söt som socker är hon dessutom ;)


Tempes mamma har också tävlat på samma tävling, och fick med sig en hel del fina placeringar hem. En 5:e plats i Elit krokig, en 4:e plats i Höjd Elit, att hoppa 80 cm är inte helt tokigt! Även på söndagen gick det bra, hon vann en Elit krokig och tog ett fricert på 0+0 och vann Sveland cup! I Midnattssolscupen kom hon 5:a.

/Emma

(Bilderna: [email protected]
Resultatet.)


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0