Vilken helg altså!

Jag har verkligen haft kul!

En massa kaninhoppning, skratt och bad, (även om jag inte badade något) har min helg bestått av. Dessutom har mina kaniner varit duktiga!

Lördag:
Tempe hann precis inte imål i första kroken, utan stannade framför målhindret någon sekund för länge. Han hade kanske 3 fel .. I andra kroken så gick Tempe på 3+1 och sprang på fint. Det var trots allt andra gången han tävlade krok och det var stenhård konkurrans med tanke på alla Gästrike-kaniner. (Dom har väldigt bra kaniner.)

Bella körde sitt eget lilla race och rev lite här och där. Hon är ganska spännande att hoppa med, för hon kan kännas fin i grunden och bara riva något litet hinder coh sen dra med sig halva banan i finalen. Hon är min lilla sötnos, men någon riktig superkanin kommer hon nog aldrig bli. Inte för att det gör mig något ;)

Och Mollie rev i första kroken, men gick på 2+1 i andra. Duktig! Det var ju inte jag som tävlade henne så har inte så mycket att säga.

Och så blev det söndag:
Tempe-lempe gick på 2+1 i rak lätten. Han hade så fin fart, inte för snabb och inte för långsam. Mycket bättre fokus också, speciellt i finalen! Att det åkte en bom då var mer otur, för han kan ju. Bara han får lite mer rutin så kommer han säkert snart plocka fler pinnar.

Bells gick faktist på 3 fel i grunden, men när hon insåg att hon faktist verkade lite duktig var det ju dags att visa sitt rätta jag och riva fem hinder ;) Sötnosen. Men hon hade fin fart, hon börjar få mer självförtroende nu på banan och börjar springa. Kul! Får se om hon också plockar hem en pinne snart, skulle ju vara roligt :)

I längden finns det inte så mycket mer att säga än att det gick skit. Vi satt i princip av lite tid och gav hinderuppsättaren jobb så dom slapp ha tråkigt ^^

Mollie gick på 2+2 i lätten, duktig! I längden körde hon på exakt som min prinsessa, dom är för söta småflickorna!

Nöjd med helgen iallafall, har verkligen haft superkul! Träffat en massa folk också. Härlig go-känsla i vissa lopp också, så nu är det dags att tagga nästa tävling :p

Ja, så var det bilderna.. Det bidde inga den här helgen, men förhoppningsvis har någon av mina långöron fastnat på Agnes kamera iallafall.

/Emma

Kommentarer
Postat av: emelie

Får man fråga hur det går till med kanin hoppning ?

2011-08-01 @ 11:12:25
URL: http://enessa.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0