Min först tävling

Min första tävlingen var en lingondressyr tävling. Det var en 6 juni 2007. Jag hade inte haft en tanke på att tävla innan förren jag såg lappen i stallet. Jag och min kompis Frida hade en ponny som heter Frans som favorit, men problement var att vi inte fick rida han och han gick aldrig i våran grupp för han var för svår. Men när jag såg lappen så fick jag en idé, att om jag är med kan jag ju tävla Frans. Frans var ledig och jag fick tävla.
Väl på tävlingsdagen så var det en äldre tjej som också skulle tävla han så jag, hon och frida som följde med gjorde iordning han. Jag blev aldrig nervös utan jag tyckte bara att det skulle bli roligt att rida Frans. På uppvärmingen så var Frans rädd för läktaren och skyggade där varje gång. Men när de väl gällde så travade han lungt förbi läktaren. jag var jättenöjd.
Efter det har Frans alltid varit min favorit på ridskolan. Frans är en väldigt nätt ponny och en liten c-ponny så jag har tyvärr blivit för lång för han och därför får jag nästan aldrig rida han längre.
Jag och Frans förra året i dungen.
/Sara

Kommentarer
Postat av: Fanni

Vill du bli veckans blogg? :D



http://fannyjooo.blogg.se/2011/july/veckans-blogg.html#comment

2011-07-19 @ 12:54:25
URL: http://fannyjooo.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0