Hur är en bra förebild?

Hur en bra förebild är, det kan ingen svara på. För alla tycker olika.

En förebild är någon som du kan se upp till, som du ska ta efter. Du vill bete dig som personen, för att du tycker att den gör något bra. Att den verkar smart och vettig. Den har klarat sig i livet.

Jag anser att en förebild för mig är någon som gör smarta saker. Något som imponerar på mig är att lyckas med något medelmåttigt. Lyckas när livet inte är perfekt och man inte är störtrik.

En förebild för mig är Ellamarie, just för att hon har lyckats. Hon blev gravid med sina tvillingar Joel och Adele när hon var femton år gammal, men inte gav hon upp allt och blev sittandes hemma. När tvillingarna ett år gamla började dagis tog hon upp studierna igen, och som det verkar så funderar hon på att bli läkare. Hon har dessutom förlovat sig med barnens pappa.
Varför klanka ner på unga mammor? Dom kan lyckas precis lika bra som vilken annan person som helst, bara man har viljan.

Egentligen kan det handla om vad som helst. En helt hopplös häst, men som efter år av jobb är raka motsatsen. Kämpat som tusan har också den personen gjort.

Så enligt mig är en förebild någon som har kämpat och aldrig ger upp. Så vill jag också vara.

/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0