Falsterbo Horse Show

En fransk dubbel - Angelica GP-tvåa

Patrice Delaveau från Frankrike vann både Falsterbo Grand Prix och Derby 2011t, något ingen gjort förut. Angelica Augustsson och Mic Mac du Tillard blev tvåa i Falsterbo Grand Prix.

 - Nästa år kommer jag tillbaka och vinner nationshoppning, Derby och Grand Prix, skojade en glad Patrice Delaveau när han fått klart för sig att han var en historisk vinnare av en dubbel i Falsterbo.
På lördagskvällen var han inte ens kvalad till Grand Prix utan kom med efter några strykningar.
- Det har varit en helt fantastisk helg, säger han.
Inför omhoppningen i Grand Prix gjorde Patrice inte upp någon egen plan.
- Nej, jag tittade på Angelica och sedan gick jag in och gjorde samma sak fast snabbare, säger Patrice innan han lämnar Falsterbo för att fara hem till Frankrike där han bor i nährtene av tävlingsplatsen för VM 2014 i Normandie.
Angelica Augustsson satt lite trött men glad på presskonferenspodiet för vilken gång i ordningen denna vecka har alla tappat räkningen på.
Det har varit en intensiv och framgångsrik vecka för svensk ridsports senaste stjärnskott.
- Första rundan var en av de bästa jag ridit med Mic Mac, säger Angelica om Grand Prix. Det var en tuff bana med flera svåralinjer men Mic Mac var fokuserad och lyssnade på mig.
I omhoppningen fegade Angelica lite i svängarna och red lite
- Jag släppte på först till sista hindret men jag hade ändå inte kunnat ta Delaveaus tid. Han var för snabb.
Maikeln van der Vleuten, Holland, var trea och Rolf-Göran Bengtsson med Quintero La Silla blva sjua efter att ha haft ett nedslag.

Källa.


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0