Emelie- Dagens ridtur

Ridturen-misslyckad


Efter att ha löshopps Spasiba (Ellens "ponny") så skulle vi rida ut, vi red med Linnea (Inga-Lenas barnbarn).

Timon har kommit in i det stadiet där han prövar mig igen, riktigt jobbigt. Han börjar iallafall att bråka och Linnea vill rida i paddocken. Så vi red till paddocken tillslut, som faktiskt var väldigt välbehövt. Linnea och Aeitii störde sig på alla flugor så hon satte av och ledde in honom till stallet.

Jag ände att jag ville vara kvar i paddocken då jag inte hade större lust att kampas med Timon, jag vet att han kommer att vara ännu jävligare imorgon men antagligen har jag större lust att kampas när det är lite kallare ute.

Men väl i paddocken så var han hård i munnen och uppe med mulen hela tiden. Jag kan erkänna att jag red som en kratta just då, kännde mig som en nybörjare...

Allmänt jobbig,lyssnade inte på hjälperna och hård i munnen. Det var ganska mycke flugor också så lite det som var problemet, hoppas bara att det bli bättre på morgonen imorgon.

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0