Din kreativa ådra

Uppmärksamma ordet ''din'' i meningen ovan, för alla har en kreativ ådra - på ett eller annat sätt. Något du är bra på. Kanske är det att fota? Måla? Eller varför inte sy egna selar?

Vissa skulle nog säga att min talang är bokläsning. Men jag hävdar att jag skriver bättre än jag läser. Varför? För att alla har läst en bok, men inte alla kan skriva ihop något. Sen är jag inte speciellt bra på att skriva, men jag har en dröm. En dröm om att få skriva böcker.

Här är ett utdrag ur än av mina berättelser:

''Även mardrömsdagar har en början. Våran började vid frukostbordet där Maya klagade över huvudvärk. Det var inte första gången någon hörde det, så mamma bestämde sig för att ta Maya till vårdcentralen. Troligvis var det bara en förkylning, sa mamma. Det minns jag tydligt. Speciellt med med troligtvis. Om hon bara vetat hur fel hon hade..
Att Maya är min syster chockerar mig fortfarande ibland. Precis som det gör med många andra. Vi är nämligen ''perfekta familjen'' med villa, Volvo och välbetalda jobb. Familjen alla vill vara och alla vill umgås med.
  Men sen föddes du, Maya. Och du var allt annat än vanlig. Du var 7 år yngre än mig. Men det som skiljde dig mest från resten av familjen var din godhet. Du kanske var för bra för oss?
Kanske.

Den här vanliga tisdagsmorgonen slogs våra liv i spillror och marken under våra fötter avdunstade. Försvann.
Vi stod ensamma och såg den normala världen - den värld vi tillhört igår - röra sig oroväckande fort och göra oss snurriga.

Här börjar historien om familjen Thörnqvist.



/Emma

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

gud vilken fin bild

2011-07-03 @ 17:05:51
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: emelie

den är jätte bra :D

2011-07-03 @ 18:13:03
Postat av: frida

Vilken fin blogg och header! GÖr du header åt andra+´??

2011-07-03 @ 22:04:55
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: frida

sv. Okej vad synd! Hade velat ha en header av dej ;)

2011-07-03 @ 22:56:30
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0