DÅILIGT VÄDER

Idag har jag inte kunnat blogga eftersom jag har varit hos Emmy sen 12-17 :P. Jag lämnade hemmet i skinade sol också kommer jag till alnö och ser att det är svart på himmlen och börjar dåna. Jippi det åskar tänkte jag. Tillsut börjar det regna och då får vi hoppa på bussen lite tidigare och då börjar det hagla och snart är himmlen öpppen och haglet forsar ner. Sedan övergår det till spöregn. Som tur va så kom Emmys pappa och hätmtade mig när jag hoppat av bussen. Sedan så kunde vi såklart inte rida, medans det regnade och åskade. Så vi gick upp tillhuset. Fast vi gick ner ganska snabbt igen eftersom hästarna inte fått lunchhö. Sedan så gick vi upp igen och var uppe och hoppades att det skulle sluta regna och åska. Det tog lång tid men sedan vid 15-16 slutade det åska och regnet började avta. Så tillsut så kunde vi rida.

Candy blev inte dräktig så hon var hemma så jag fick rida hon:). Eller först skulle jag rida hon och sedan Leo, men tillslut blev då hon X). Vissa stigar var ju dränkta av vatten så vi red typ i en bäck. Sedan så kom vi till en jättenstor vattenpöl och där var det än massa vitt skum, och då blev Kelly rädd och han kastade sig in bland några små träd och då fastnar han i ett träd, för ett liten träd virar sig runt ena hans bakben så då försöker han sparka sig loss, fast som tur va så fick han inte superpanik, men Emmy hoppar av och trycker när trädet så att han kan komma loss. Sedan upptäckte vi att han hade trampat sig på ena frambenet och blödde, men han haltade inte så vi fortsatte. Såret såg värre ut än det var. Sedan hände det inge mer:). Det blev en mysig ridtur.

/Sara

Kommentarer
Postat av: matilda

fin blogg!



hur är det? :)

2011-07-12 @ 19:40:00
URL: http://hejbus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag jobbar på en header nu :) Den komemr upp på Lördag (Efter tävlingen) Eftersom att jag har fått emr bilder på Oddan då (Troligtvis :))

2011-07-12 @ 21:21:31
URL: http://fotoryttarnas.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0