"läskig" ridtur

Idag red jag Baron. Jag skrittade ut en sväng. Jag vågade inte trava eller galoppera för det var så halt. Det blev iallafall ingen lyckad ridtur. Baron var rädd för nästan allt. Redn för början när jag ridit ca 100 m så var det en massa grushögar och byggsaker på vänster sidan och från början var han lite spänd och skrittade några meter men sedan reste han sig och kastade sig bakåt och så fort jag vände tillbaka och drev på så stegrade han sig och kastade sig tillbaka. Det gick inte att få han att gå framåt så det slutade med att jag hoppade av och fick leda han förbi. Han var jättespänd och stannade flera gånger. En gång när nånting rörde sig vi det stället så kastade han sig bakåt. Men vi kom förbi det stället. Men bara några meter efter det så hittade han nått nytt att bli rädd för och fortsatte på samma sätt.

/Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0