Jag hatar is!

Usch vad trött jag blir!

Åkte till stallet idag, och redan när vi skulle få in Tobbe från hagen vart det problem. (Tobbe är oskodd) Det var så halt i hagen att jag inte visste vart jag skulle gå.
Tillslut fick vi gena igenom en annan hage, men då hade han ändå snubblat till flera gånger.

Vi tänkte ändå försöka ta oss ut, eftersom vi fick höra att det skulle vara bra underlag på ängarna.

Men sen skulle vi ta oss dit också.

Det första som händer när vi kommit ut ur stallet är att jag snubblar, tappar tyglarna och får en spark i huvudet av en halkande häst. Himla tur att jag hade hjälm då!
Tobbe trampade tur nog inte på tyglarna, men stod där han stod så att säga. Vi kunde varken vända eller fortsätta utan att riskera att han skulle halka.

Jag sprang in i stallet och hämtade en massa spån och skit från gödselstacken. Där i krälade en massa maskar, fy fan!
Efter en hel del jobb och uppmuntran (Tobbe skötte sig utomordentligt med tanke på situationen) kom vi upp till paddocken.

Självklart var paddocken full av is som vi insåg skulle bli omöjlig att ta sig över. Så vi ställde upp oss lite snabbt och tog lite bilder, sedan var det bara att kämpa sig ner igen.

Kaotisk dag, minst sagt. Han skulle verkligen behöva broddar och skor.



 Skulle ha blivit en header, men det bidde inte så. Älskar att jag inte har några stigbyglar och kniper mig fast för att kunna sitta kvar, haha ^^
(Emelie som fixat, superfint!)

/Emma

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: Haha, jag oxå... Och jag älskar dina nya!!! :D

2011-12-27 @ 15:42:49
URL: http://svartkanin.blogg.se/
Postat av: Sofia

usch , jag hatar is. vi har dock tur denna vintern här nere i skåne där det inte blivit någon is eller snö :)

2011-12-27 @ 16:31:42
URL: http://namnetduminns.blogg.se/
Postat av: Tette

Haha ja is är jobbigt när det ligger på marken! Man halkar så lätt :/



Allt bra med dig? :)

Kram

2011-12-27 @ 16:57:30
URL: http://misstette.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: jag tkr mkt om snö och att åka skidor, men det är mycket lättare att ta hand om hästarna utan snön, förra året gick det ju knappt att öpppna stalldörren eftersom det blåste rakt mot stallet så att det blev en hel vall utanför dörren :o

2011-12-27 @ 16:58:44
URL: http://namnetduminns.blogg.se/
Postat av: Ellen

sv : tack så jättemycket, det har verkligen lossnat de senaste gångerna :) Tobbe ser också väldigt fin ut!

2011-12-27 @ 18:11:12
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0