Emmas år i bilder

Januari.

Början av 2011. Jag och Sara använde mina nya julklappshinder en hel del. Ska förövrigt bli spännande att se om jag får några hinder i år av mina ''snickare''?
Jag var medryttare på Tian och hade precis börjat lära känna Emelie. I julklapp fick jag min s.k ''svamp-hjälm'', snygg är den.
Jag sålde gammal ridutrustning också.








Februari.

I februari månad hände inte så mycket. Jag åkte ut till Njurunda en gång i veckan och fortsatte rida Tian (Aeiti). Kaninerna startade sin första tävling för året, med godkänt resultat.





Mars.

I mars hände det desto mer, speciellt på kaninfronten!
Fotoryttarnas startades 13 Mars i år, fast då var det bara jag och Sara som bloggade här. Emelie kom in senare.
Vi for iväg och tränade i Härnösand tillsammans med kaninerna. Våren kom närmare och det blev allt ljusare ute.

Kaninvakt var vi också! Stina reste bort så vi fick ansvaret för Mini.

Bella och Mollie fyllde ett år 30 Mars, samma dag som jag fick beskedet att jag skulle få köpa Tempe.





April.

Denna månad skedde det saker också på hästfronten.
Jag var tvungen att inse att jag inte kunde rida kvar på Tian, eftersom han bodde alldeles för långt bort. Så Emelie och jag passade på att ha extra kul den tid vi hade kvar.

Tempe flyttade hem hit och växte på sig. Irriterade sin matte med att ständigt väsnas i sin bur om nätterna gjorde han också.

Dessutom började Emelie blogga tillsammans med oss i slutet av April!







Maj.

Maj, maj..
Sommaren var nära och både djur och människor blev lite extra glada.

Jag slutade att rida Tian och började söka efter en ny medryttarhäst.
Sara och jag lånade lite sommarsol och fotade kaninerna. Jag åkte på min första dubbeltävling i Härnösand. Regnet öste ner större delen av helgen och Eric Saade kom trea i Eurovision Song Contest. Jag och Emelie Nyberg var ganska trötta och sov hellre än tog del av detta stora underverk för Sverige.





Juni.

Sommarlov!

Vi for till Hälsinge och tävlade där, visserligen rätt kasst resultat men Alva och jag var ändå glada.
Jag blev medryttare på Tobbe och började rida han två dagar i veckan. Från början saknade jag ridsällskap väldigt mycket, men nu tycker jag att det är väldigt skönt att få tillbringa några timmar ensam i stallet.

Tempe debuterade och tog sin första pinne.

Sara och jag tillbringade en helg uppe på ridskolan, när en riktigt stor tävling gick av stapeln där. Mycket härliga sommarbilder klickades under den helgen!







Juli.

Månadens bästa var defenitivt ridlägret! Helt underbara människor, hästar och en massa skratt och skoj. Hyfsat väder och en natt på höskullen - allt var perfekt. Längtar tills nästa år.

Men annars så tävlade jag tillsammans med den otaggade kaninen och den snuskiga kaninen både i Härnösand och dubbeltävling hos Hälsinge. Förövrigt en riktigt mysig tävling med sommarkänsla"





Augusti.

Hektisk kaninmånad!

Vi hann med både en inofficiell tävling, två officiella (kvällstävling i Härnösand och en av årets höjdpunkter - Svartviksdagarna!) samt en massa kaninfotografering.
Vi fick lära känna Vilmas tillskott, Lillebror också. Lik Mollie var han och är, för den delen.

Sara följde med till Tobbe också, och fick testa på han lite snabbt.










September.

Skolan körde igång igen, jag började 7:an.
Tävlade två helger i September, dubbeltävling hos Hälsinge och dubbeltävling i Härnösand. Tempe blev medelsvår i krok och Mollie debuterade medelsvår i rakbana.

Mysig hemmaträning tillsammans med Vilma och Lillebror, Sara och Teddy och Alva och jag med kaniner hann vi också med.





Oktober.

Jag tog en tripp ut till Ponderosa och fotade på Emelie och Timon.

Köpte hindret Flamman begagnat av en tjej, en riktig investering!
Tävlade en gång också, medelsvårdebut för Tempe. Gick hyfsat.

Tobbe och jag fortsatte att jobba vidare, utan fotograf. Mörkret kom och påminde om att vintern var påväg.






November.

Tävlade en gång, Tempe blev medelsvår i rakbana.

Vad hände mer?

Emelie hälsade på, så alla Fotoryttare passade på att träna sina kaniner tillsammans. Sara reste bort under höstlovet, så jag och Alva passade Teddy.







December.

Månaden började med att jag och Sara satte oss på bussen ut till Njurunda. Där fotade vi på Emelie, Julia och Ellen. Två av dessa var lite väl kallt klädda ^^

Sara följde med till Tobbe, där kameran passade på att krånla och förstöra bilderna rejält. Hejja kameran!

Jag har hunnit tävla i ett parkeringshus i Härnösand tillsammans med kaninerna också.

Och idag blev det pulkåkning och en hel massa skratt.







Med det här inlägget önskar jag er en riktigt god jul, för det ska jag ha!

/En gång Fotoryttare, alltid Fotoryttare - Emma.

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0