''Dom misslyckade bilderna''

Som ni redan läst blev dagens bilder inte så bra. Kamerajäkeln ville inte funka.

Jag har redigerat bilderna som Sara tog, men eftersom jag inte kan redigera och (förlåt Sara!) bilderna är riktiga katastrofer, iallafall dom från padocken så kommer dom inte vara så mycket att se. Det är inte så enkelt att fota när blixtrarna inte vill funka. Att det sker under tidspress gör det ännu roligare.

Till ridpasset:

Jag valde att rida barbacka idag, alltid lika mysigt. Rejält med snö hade vi också fått, så underlaget var trevligt.

Tog ingen galopp idag, jag har tillräckligt med problem att komma ner i Tobbes trav. Blir så frustrerad, inte kul att sitta där och skumpa. Det blir 1000 gånger svårare att kunna inverka på hästen ordentligt också.

Jobbade en hel del på volter i båda varven iallafall, han börjar lätt minska volten i traven, så det jobbade vi mycket med. Gick helt okej i vänstervarvet, men han vill gärna bryta av.

I högervarvet fick han för sig att på den öppna delen av volten springa mot staketet och försöka byta varv. Inte i skritten men i traven. Så vi fick jobba en hel del med det också, minskade volten och överböjde han för att få han att glömma tankarna på egna äventyr.













/Emma

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0