Rymmaren

Igår rymde Tempe igen.

Jag hade han ute i kompostgallren samtidigt som jag var ute med Mollie i sele, när en katt kommer gåendes mot gallren. Det är visserligen tak på så att en katt skulle kunna ta sig in är inte speciellt troligt, men jag vill ändå inte ha den springandes bredvid kaninerna så jag schasar bort den. Dock lite väl högljutt, för Tempe får panik och rusar rakt in i gallret, varpå han på något sätt tar sig ut.

En vettskrämd Tempe springer sedan i 180 med två meters långa språng. Jag efter med Mollie fortfarande i famnen. Plötsligt är kaninen putsväck borta och jag får panik.

Rusa hem igen med en förmodligen omtumlad Mollie som placeras lite snabbt i en hage. Alva följer med ut och hjälper mig att leta. Tur nog sitter Tempe bredvid en av grannarnas bro och är oskadd. Pussar lite på bebis innan han sätts i säkerhet i en betesbur.

Tänk vilka äventyr dom långörade tar med en ut på! Allt från att upptäcka att bussgångar är väldigt trånga för transportburar (iallafall Atlas 20:or) till att jaga dom runt hela bostadsområdet.


/Emma

Kommentarer
Postat av: Mickis

Vinnaren av Dagens Blogg finns uppe nu!

Kolla ifall det blev du eller va gärna med i den nya omgången här: http://envisamorsan.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-11.html



Kram :)

2011-08-20 @ 12:06:39
URL: http://envisamorsan.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0