Regnbågsbron (Text ur Rikshoppet)

''Regnbågsbron

Det finns en bro som förbinder Himlen och jorden. Den kallas för Regnbågsbron tack vare dess många färger. Alldeles bredvid Regnbågsbron ligger ett land med vattendrag. kullar och dalar med mjukt, friskt gräs.

När ett älskat husdjur dör kommer det till denna plats. Där finns det alltid mat och vatten, och varmt vårväder. De gamla och svaga djuren blir unga igen. De som blivit skadade blir hela igen. De leker med varandra hela dagarna.

Men det är en sak som saknas. De är inte tillsammans med den speciella person som älskade dem på Jorden. Så varje dag springer de runt och leker tills den dag kommer då de plötsligt slutar leka och tittar upp. Deras nosar sniffar, öronen spetsas och blicken skärps och plötsligt lösgör sig en från gruppen.

Du har blivit upptäckt och när du och din speciella vän möts samsas ni i en glädjefylld omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker det älskade huvudet och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv men aldrig i ditt hjärta. Sedan går ni över Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas.''



Den här texten är skriven av Okänd och inskickad till Rikshoppet. Jag har självklart inte ändrat något i texten, och skulle du som skrivit texten inte vilja ha den här kontakta mig.
(Bilden är fotad av mig.)

Jag valde att publicera texten eftersom den är så vacker, och jag hoppas att det finns en Regnbågsbro där mina älskade djur kommer att vänta på mig, så att vi tillsammans kan leva i livet efter det här.


(Återpublicerat!)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Asså bara jag som får tårar i ögonen när jag läser detta?! :o

2011-08-30 @ 21:12:13
Postat av: Michelle

Riktigt fin bild:) Måste bara fråga... thihi



Har ni egna hästar eller går ni på ridskola?(:



Kram på er<3

2011-09-01 @ 07:03:20
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0