Lite om tävlingen i onsdag

I onsdag hade vi ju en liten tävling med kaninerna. Ja i första  lätten så gick det suuuuuuuuuuuuuuperdåligt, det var folk som stod väldigt nära hindrerna för egentligen så skulle man bara sitta på en bänk där men det gjorde dom inte då :P Så min kanin ville bara springa dit och sket fullständigt i att hoppa över hindrerna, han kanske klarade 1 eller 2 hinder.. Därför var jag med i krok mini. Det är egentligen lite lätt för han, och därför slarvade han. Men det gick bra rev 1 hinder i grunden ( han skulle hoppa i från bänken där det satt personer och det är ju inge roligt) och sedan fick han inte upp sina små tassar på ett hinder i finalen. Vi kom 2:a . Sedan i krok lätt så rev han bara 3 hinder och hade för dålig tid för att få gå till final. Men ville få han att hoppa över ett längre hinder och däför ville jag att han skulle ha fart, men det gick inte så han rev det + att vi tappade tid. Tävlade även Melindas kanin och när jag skulle släppa ner henne så hade jag lyckas knäppa loss kopplet och hon springer iväg. Som tur var inte över en massa hinder och rev detoch inte heller över startlinjen så det var tur xD. Höjd och längd gick dåligt. Höjden drog han bara till alla som satt på sidan om hindret och längden var han bara slarvig.


För övrigt var min kanin uppstressad, som tyvärr inte fick vara ifred eftersom min kanin är populär. Han ville till slut ville han bara vara med honor och var sjukt sur på mig eftersom jag inte var en kanin hona eller åtminstonde inte luktade det. Eftersom dom soma va med han luktade det. Vet inte hur många gånger han bet mig. Men det värsta var att när jag släpte in han i buren när jag kom hem (släppte ner han på nedervåningen) så kastar han sig ut och går till attack mot mina ben. Vi putta in han med foten och skynda mig att stänga in han.

Ja, sedan ställde min kanin till det med besvär och gjorde så andra kaniner bet sina ägare. Så då blev dom inte glada. Så nu håller vi oss undan från alla så att han inte sätller till med mer besvär :P

I mellan tävlingarna var det roligt :)

Nur är Teddy äntligen sitt vanliga jag.



/Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0