Hoppning- för mycket eller för lite?

När det bara var jag och Ellen som var medryttare på Timon så blev han inte hoppad jättemycket. Detta var för att jag trodde att han lätt skulle bli uttråkad eftersom att han inte alltid tycker att det är roligt att hoppa.

Nu när det börjat en ny tjej på honom blir han näst intill hoppad hela tiden. Denna veckan har han blivit hoppad 2 gånger. Ändås hade jag och Julia* skrivit att vi ville hoppa nästa vecka.

Vad tycker ni läsare? Är det rätt eller fel att göra så?

*Julia är medryttare på Aetii
/Eran Emelie

Kommentarer
Postat av: Emelie

jag tycker att det är fel. man bör inte hoppa mer än 1 gång i veckan. dessutom när hästen inte alltid tycker det är roligt.

2011-08-07 @ 15:49:33
URL: http://djurfoto.blogspot.com
Postat av: Ellen S

Jag tycker inte att Timon ska hoppas mer än en gång i veckan, och det är också viktigt att både du och Julia försöker rida ut med honom - jag tycker att han behöver mer stimulans än de flesta hästar, och om han ska runtruntrunt i paddocken hela tiden så blir han lätt slö. Ni borde prata ihop er så att du hoppar ena veckan, julia andra osv.



Angående Agai så rider jag honom när jag har lust, men mina egentliga dagar är onsdag och lördag. Om du vill rida honom någon dag så kan du ta vilken dag som helst utom lördag (då hinner jag ju med flera hästar...) :)

2011-08-08 @ 20:28:28
URL: http://lnsjogren.blogg.se/
Postat av: Ellen S

egentligen behöver du inte ta någon fast dag på agai, bara du pratar med mig innan du åker dit och du håller dig i paddocken om du inte rider ut med mig :)

2011-08-08 @ 20:31:07
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0