Frimärken med hästar

Under torsdagen var det premiär för postens nya frimärken med ridsportmotiv. En av ryttarna som porträtteras är Hannes Melin, 22-årig fälttävlansryttare.

 

- Det känns döfränt rent ut sagt, och helt overkligt, säger Hannes på torsdagseftermiddagen.

Hannes Melin tävlar för Alingsås Ryttarsällskap men bor numera i Warendorf, Tyskland. Därför har han ännu inte hunnit köpa några av ”sina” frimärken.
- Nej det blir ju lite svårt att köpa dem härifrån, men jag har bett mamma att köpa några häften.



Det var för cirka ett år sedan som Hannes blev tillfrågad om han ville vara med på frimärkena.
- De ringde från Posten och berättade att de skulle göra frimärken med hästmotiv. De ville ha motiv från olika discipliner och hade valt att fråga mig för fälttävlansmotivet. Jag blev väldigt smickrad, det är inte alla som får vara med på ett frimärke.

På bilden rider Hannes sin topphäst Gaston KLG e. Dardel-Chief Singer xx, uppfödare Christoffer Alwén.
- Gastons uppfödare är väldigt stolt och tycker också att det är jättehäftigt att få ha med sin uppfödning på ett frimärke, säger Hannes.

Närmast för ekipaget väntar en trestjärnig tävling i England.
- Jag ska rida den långa trestjärniga klassen och hoppas kunna kvala så att jag i framtiden får rida seniormästerskap, berättar Hannes.
Efter det väntar tävlingar i Holland med 6-åriga framtidslöftet Quick Step.
- Honom hoppas jag kvala till unghäst-VM som går senare i höst.

Framtiden ser onekligen ljus ut för denna målinriktade, unga fälttävlanstalang.

Källa.

Himla tufft, inte sant? Tänk själv att få vara med på ett frimärke! I vilket fall så kommer det bli roligare att köpa frimärken nuförtiden :)

/Emma


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0