Dressyr, dressyr

Passet i padocken idag gick bra. Jag drog fram några bommar som jag rev över i trav några gånger, det gick bra men han var lite osäker.

Jag började passet med att (efter att ha skrittat på lång tygel förstås) ställa han åt vänster på kortsidorna och höger på långsidorna. Började efter ett tag med tempoväxlingar istället, att korta traven var inte det enklaste, men några steg fick vi till det.

I traven så red jag på volter, och gjorde serpentiner. Någon snett igenom blev den också. Väldigt enkla grejer, men han har svårt att hålla traven och inte börja grisepassa/tötla i serpentinsvängarna.

Galoppen var väl sådär. Han tycker det är svårt att ha en lugn galopp utan när galoppskänkeln läggs på sticker han iväg i 110! Jag ska ge galoppen ett helt pass någon dag, så vi kan jobba ordentligt med den. Han har svårt att hålla den också, och bryter lätt av.

För att kunna få en bättre galopp red jag iväg ut en snabbis. Men det var nog ingen bra idé, för han var pigg.
Galoppen gick fort, och ja, jag fick lite småpanik. Men han lyssnar när man ber honom sakta in, så det var ingen fara så.
Tog faktiskt en till galopp ute, och den var lugnare :)


/Emma

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: sååå sjukt gott är det :D

2011-08-05 @ 11:31:26
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

sv: Hihihi, det är en drever **(stavning) & så har vi även en gråhund :D

2011-08-05 @ 12:35:33
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: Nathalie / ponnymuppaar

Hej, jag har ingen egen häst alls.. men johanna äger sigge och zlatan och jag (nathalie)är medryttare på bravur guvijo, och skötare på sigge, amazing och gwen :)<3

2011-08-05 @ 13:39:28
URL: http://ponnymuppaar.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0