Vad är det med hästen ibland?

Idag var det dags att fara till Aeiti.
  Hoppning stod på schemat och padocken var näst intill helt snöfri. Härligt!
Tian var som han är, lite galen ibland. 
  På uppvärmningen så gick det okej, kunde gått bättre men jag orkade inte bråka med han just då. När han skärpte till sig och koncentrerade sig på uppgiften gick han fint.
  Dags för hoppning.
Vi hade satt upp en liten bana, jag började med att ta plankhindret, som var lågt och stod på en raksträcka. Liten blackout därifrån, men det gick nog helt okej.
  Stundtals hoppade han superfint med ett bra flyt, men ibland får han sina ryck och sticker. Jag blir så frustrerad då! Varför gör han så?
Om någon bloggläsare har något tips på vad jag ska göra, får ni gärna kontakta mig på mejlen ([email protected]) eller skriva nedan.
  Banan hoppade han bra. Han är oftast enkel att svänga, så man kan göra bra vändningar. Positiv till hindren är han också, även om det far lite bommar då och då.

Vi hoppade 60 cm idag.
Lågt egentligen, men på Tian var det bra :)

Bilder kommer ikväll eller imorgon.

//Emma

Kommentarer
Postat av: Emelie

Mwohahaha! xD Har lagt upp en liten video på Timmisen nu! :D

2011-04-14 @ 20:47:56
URL: http://basjkir.blogg.se/
Postat av: emelie (saras kompis)

när sticker han mer exakt?

2011-04-16 @ 18:15:30
URL: http://bloggenomastra.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0