Thea

Nu har jag varit och ridit Thea ( Athena). Först åkte jag buss själv men sedan kom Irma(hon som äger Thea) och skulle åka den andra bussen med mig, för hon skulle visa lite mer i stallet idag :). Vi stod och väntade ett tag och busschauffören stod vid bussen och gick runt och pratade med en annan busschaufför. Vi misstänkte att den var trasig. Tillslut gick en kille och pratade med han och kom sedan till oss och sa att bussen inte skulle gå utan att vi fick vänta till kl 12 när nästa gick( den var 11 då) Så jag och Irma bestämmde oss för att gå istället. Det tog ca 20 min.

Ja sen när Irma visat mig allt gick hon hem. Jag red sedan Thea. Det gick hyffsat, det var ju trots allt andra gången jag red hon. Traven gick bäst, skritten gick också ganska bra men i galoppen blev hon väldigt busig och ville inte koncentrera sig. Det finns mycket som behöver bli bättre men jag känner ju inte hon så bra än.

På vägen hem hade jag missat första bussen men det var ju för att allt blev försenat från början men jag skyndade mig och gå också missade jag bussen med 3 ynka minuter.  Så det var 27 min till nästa skulle gå och som "sällskap" var det en fullgubbe och en ung kille som rökte och drack öl, men mamma var så snäll så hon kom och hämtade mig, TACK!

Blev inga bilder idag för Emelie kunde inte följa med och ingen annan heller.

// Sara

Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0